Vila i frid kompis <3

Hej kompis, hoppas du har det bra nu. Jag saknar dig. 
 
Jag vet att vi inte hade lika bra kontakt nu under de senaste åren. Du och pappa brukar ha telefonkontakt och ja brukade  oftast sitta bredvid och tjuvlyssna. Jag vet att du tycker jag har växt upp, och ja det har jag och att jag kanske har växt ifrån dig. Men det är inte sant. Även om vi inte höll kontakten har du alltid varit den glada varma farfarn jag aldrig hade. (älskar självklart oki också). Men jag minns att du kom varje Fredag, du och ba eat kom hem till oss med två stora ica påsar fullt med massa massa mat.hahah.. Jag blev alltid så himla glad när ni kom. Jag minns att vi brukade sitta vid soffan och kolla på postkodmiljonären och du jag och pappa skulle  försöka gissa rätt på frpgorna. Jag minns ditt härliga skratt som alltid gjorde mig så glad. Jag minns tiderna vi alltid gick och åt vid ny gammalt. Du älskdade att beställa sån där snitzel(stavning lol). Jag minns när vi var i Estland. Att vi stannade på varende liten uteservering som fanns och bara njöt av staden och colan. Jag minns när du visade oss fågelparken med massor av fåglar och när vi åt på kina resturanger. Jag minns att du gillade att äta anka och jag minns när du besällde en friterad glass. 
 
Jag kan inte fatta att jag aldrig kommer att se dig igen. Att jag aldrig kommer höra ditt härliga skratt och aldrig kunna se ditt härliga leende. Jag minns hur mycket du älskade/älskar dina barnbarn, barn. Jag minns mycket, mycket mer än detta. Jag har alltid vetat att den här dagen skulle komma förr eller senare. Jag har fruktat denna dag mycket. Du kommer alltid finnas med mig. Du är en stor del av min barndom. Den delen jag kände mig som lyckligast. Den delen du gjorde mig lycklig bara genom din närvaro. 
 
Har inte kunnat gråta förrens nu. Jag minns denna morgon då Jasmine sprang in i mitt rum snyftande. Jag trodde bara hon var förkyld. Men sedan sade hon, "har pappa berättat?", jag svarade " vadå berättat", " Eino är död"... Jag kunde inte tänka, jag kunde inte smälta in det, allting var vitt. Jag fattade inte. Jag ville gråta. Men kunde inte. Jag vetinte varför. Men allt var bara tomt. 
Jasmine låg bredvid mig och grät medan jag låg där bredvid och blickade ut genom sovrumsdörren och bara kollade. 
 
Det känns som att den del av min barndom försvinner nu när du inte ät här. Jag kommer alltid att sakna dig och jag kommer aldrig att glömma dig. du kommer alltid finnas med i mitt liv. Jag önskar dig nu all lycka i himmlen och all frid. Jag önskar dina anhöriga, ditt barn , barnbarn osv det bästa. De alla är underbara människor. Hoppas vi kan träffas någon dag. DU och jag, vem vet kanske i himmlen eller vart man än kommer. Nu vet du trots allt vad som händer efter livet. Jag älskar dig Eino. Jag kommer sakna sig. Hoppas du har det bra nu, Kompis<3



Kom ihåg mig?